onsdag 10 februari 2010

EM-medeldistans

Europamästerskapen öppnades idag med medeldistans. För min del blev det en nöjaktigt femteplats. Inte så dåligt, men inte heller den placering jag kom hit för att kämpa för. Peter Arnesson delade segern med Edvard Hrennikov, Andrey Grigoriev var trea och Teemu Köngäs fjärde. Till segern förlorade jag en minut och åtta sekunder.
Banan var ganska så tudelad; direkt till ettan var det ett par kilometer, kanske 150 stigning, inga vägval och extremt enkel orientering. Sedan kom ett antal kortavstånd, på det igen ett långt och så vidare. Borde ju passa mig, men då det helt saknas ordentligt breda och bra spår här, så kommer nog inte min skidteknik riktigt till sin rätt.
Nå, skidåkningen kändes i alla fall helt okej, sedan genade jag på fel ställe och förlorade en halvminut på det. Och jag var ju trots allt bara minuten efter, så jag tror definitivt jag kan vara med och slåss om segern i morgondagens långdistans!
 
Så här glad var Teemu

 
Tävlingsturist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar