fredag 5 februari 2010

Ryssarna hårda i medeln

Det blev en trippelseger för Ryssland i medeldistansen idag. Andrey Lamov vann och jag var fyra, 1'27" efter. Hela tävlingen gick i en brant och lång sluttning, så banan innehöll mycket stigning, i huvudsak längs smala spår, och branta nerförsbackar i lika smala och krokiga spår. Fysiskt hade jag inte en riktigt lika bra dag som i förrgår, men skidåkningen fungerade i alla fall skapligt.  Uppför backarna skulle jag nog ändå ha viljat ha någon som skulle ha hejat på, för  i mål kändes det som om jag i alla fall kunde ha haft mer att ge. Jag gjorde inte några egentliga bommar, men flera relativt små vägvalsmissar. 
I morgon blir det sprintstafett. Precis som i Ryssland består den av sex sträckor, men nu med mixade lag. Vad som gör det speciellt är att lagen själva får bestämma om man inleder med en herr- eller damåkare. Lite lotteri blir det, då man inte på förhand kan veta på vilka sträckor det råkar vara mer stigning, klart är i alla fall att sista sträckan är lite längre, men avgörs istället på ett helt flackt område. Vi chansar på att skicka en damåkare på den sträckan, så jag skidar alltså sträckorna 1, 3, och 5, så skickar vi Anni Honkimaa på de andra. Våra andra lag är: Teemu-Tiia och Pernilla-OMa.

1 kommentar:

  1. Lyckönskningar till syskonen Tunis inför mästerskapen nästa vecka! Glenn o Maria

    SvaraRadera