tisdag 16 mars 2010

Femte i stafetten.

Vi provade att kasta om lite i lagordningen i dagens stafett, så Olli-Markus startade, jag skidade andra och Teemu sista. Det blev ingen större framgång. Norge vann stafetten och även stafettvärldscupen. Sedan blev vi ännu slagna av Sverige och två ryska lag. Det var tätt på första sträckan, Olli kom in i ledning med många andra lag inom halvminuten. Jag hade kort etta, men gjorde dåligt vägval till tvåan, så jag klarade inte av att få något försprång. Sedan hade jag en lång gaffling på mitten av banan och där slapp Hasse Kvåle i Norges etta och Vladimir Barchukov i Rysslands tvåa ifrån. Jag skidade resten av banan med Sveriges Erik Rost och vi var trea och fyra imål, dryga minuten efter Kvåle och Barchukov. Teemu gjorde en grov vägvalsmiss mitt på banan och hamnade att släppa förbi även Rysslands etta.
Kanske det även inverkade på vår prestation att vi inte hade något att kämpa om i stafettvärldscupen. Vi var redan inför dagens stafetter redan så pass distanserade att vi inte hade ens teoretisk chans att klättra upp på pallen. Det är bara att gratulera Norge för stabila insatser i årets stafetter och börja tanka inför morgondagens kraftprov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar