fredag 19 november 2010

Hemma igen

I onsdags kom jag hem från lappland. Det var kanske hög tid att åka hem för jag började känna mig rejält sliten de två sista dagarna och dessutom var vädret ganska kallt. Cirka 50 timmar skidåkning fick jag i alla fall ihop under de tio dagarna jag var uppe och det är jag nöjd med. När jag åker upp igen om en dryg vecka blir det mer hårdkörning i form av tävlingspremiär i skidorientering och en hel del teknikträningar på det.
Nu behöver jag ju inte hålla upp med skidåkningen fast jag är hemma i Vörå. Här är det dryga decimetern natursnö och det går att åka skidor vid skidcentrum. Dessutom har det varit så pass kallt de senaste dagarna att kommunen har skjutit snö på fm-spåret med alla tre kanonerna och enligt väderleksprognosen blir det bara bättre förhållanden för snöframställning den närmaste tiden. Så det dröjer nog inte länge innan det blir kanonförhållanden för skidåkning här.
Idag blev det dock cykelspinning på förmiddagen men snart skall jag ut och nöta spåret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar