onsdag 24 november 2010

Tillbaka i IF Femman

Efter sju år i OK Botnia kommer jag åter att representera IF Femman i vinterns skidorienteringstävlingar. Samtidigt kommer också två av mina klubbkamrater i Botnia, Teemu Rantala och Juuso Tuomaala, också att byta förening till Femman.
Den främsta orsaken till att jag nu flyttar tillbaka till min fostrarförening är att det nu finns ett bra gäng med unga skidorienterare i Femman och jag vill gärna försöka vara med och sparra dem till att fortsätta att utvecklas. Sedan får vi också ett stafettlag som jag har bra chans att kämpa om medaljer i vinterns FM-stafett.
Jag vill rikta ett stort tack till OK Botnia och speciellt Gunnar Holm för allt stöd under de senaste åren! Under min tid i Botnia har jag utveckats från lovande ung senior till en skidorienterare av världsklass, det skulle inte ha gått utan Ert stöd.

1 kommentar:

  1. Är Femman intresserade av någon extra åkare vid Tokoula? (Och SM keskimatka o Lumi Rastit?)

    SvaraRadera